Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України» icon

Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України»



НазваАналіз регуляторного впливу до проекту наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України»
Дата конвертації03.02.2016
Розмір134.39 Kb.
ТипДокументи
скачать >>>


АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту наказу Міністерства інфраструктури України

«Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України»
1. Аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного врегулювання господарських відносин

Проект наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України» (далі – проект наказу) розроблено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» та з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 25 червня 2014 року № 200 «Про утворення публічного акціонерного товариства «Українська залізниця».

У проекті наказу передбачається:

здійснення індексації тарифів на вантажні залізничні перевезення поетапно: з дня офіційного опублікування (з січня 2016 року) та з 01 липня 2016 року з урахуванням уніфікації тарифів за тарифними класами вантажів, для порожнього пробігу вагонів та за відстанню перевезення для тарифних схем 1 і 2;

приведення у відповідність із комплексними змінами та доповненнями до Угоди про міжнародне залізничне вантажне сполучення (далі – СМГС), які введено в дію з 01 липня 2015 року, положень Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги (далі – Збірник тарифів) та актуалізація правил застосування тарифів;

04-05 листопада 2015 року в м. Ташкент відбулося шістдесят третє засідання Ради по залізничному транспорту держав-учасниць Співдружності, на якому було прийнято рішення стосовно внесення з 01 січня 2016 року змін до Єдиної тарифно-статистичної номенклатури вантажів (далі – ЄТСНВ). Для порожніх вагонів присвоєно нові коди ЄТСНВ 421195, 421208, 421212, 421227 та виключені коди 421049 і 421104. Також ЄТСНВ доповнено новою тарифною групою та позицією 694 «Тверді комунальні відходи», яка віднесена до вантажів 2-го тарифного класу.

Проект наказу передбачає таку індексацію тарифів на перевезення вантажів:

з дня офіційного опублікування на 15% для вантажів тарифних класів (крім вугілля, для якого індексація передбачається з січня на 5% та 01 квітня 2016 року на 9,5%), низьковартісних вантажів та послуг. Крім цього, передбачає здійснення уніфікації тарифів за тарифними класами вантажів, а саме часткове усунення диспропорції між вантажами, скорочення кількості коригуючих коефіцієнтів та тарифного розриву між класами вантажів. Так, до вантажів 1-го тарифного класу віднесено вантажі у рефсекціях Укррефтрансу, вантажі у великотоннажних контейнерах та порожні контейнери, вантажі у рефрижераторних секціях, що перевозяться на зчепах з дизельгенератором, на вантажі у рефрижераторних контейнерах; до вантажів 2-го тарифного класу – продукти харчування, дрова, енергетичні гази, швидкопсувні вантажі у рефсекціях Укррефтрансу, військові вантажі; до вантажів 3-го тарифного класу – швидкопсувні вантажі у рефсекціях інших залізниць.

Уніфікація з дня офіційного опублікування тарифів для порожнього пробігу вагонів передбачає встановлення єдиного коефіцієнта 1,486 до базових тарифів, який забезпечуватиме беззбитковість перевезень;

з 01 липня 2016 року індексація тарифів для вантажів позакласної групи, негабаритних, спеціальних, тих, що перевозяться контрейлерними відправками, та домашніх речей складе 25%, 1-го тарифного класу – 20%, 2-го тарифного класу – 10%, 3-го тарифного класу – 5%, для порожнього пробігу вагонів -15%. Тарифи на послуги, пов’язані з перевезенням вантажів, індексуються на 25%.

Уніфікація з дня офіційного опублікування тарифів за відстанню перевезення для тарифних схем 1 і 2 направлена на усунення дискримінації на короткі відстані перевезення, створення конкуренції з автомобільним транспортом та встановлення лінійної залежності у формуванні залізничних тарифів.

Індексація вантажних залізничних тарифів спрямована на виконання положень законів України «Про ціни і ціноутворення», «Про природні монополії» та постанови Кабінету Міністрів України № 1392 від 16.12.2009 «Про забезпечення прозорості державної тарифної політики щодо перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України» у частині зміни рівня державно регульованих тарифів, встановлення економічно обґрунтованих тарифів, орієнтацію цін внутрішнього ринку товарів на рівень цін світового ринку, забезпечення самоокупності суб’єктів природних монополій та установлення щорічної індексації до початку нового фінансового року тарифів на перевезення вантажів у межах України.

Залізничний транспорт як природний монополіст перебуває в нерівних економічних умовах з іншими галузями промисловості, тоді як, ціни на продукцію промислових підприємств формуються, як правило, в умовах ринку, а тарифи на послуги залізничного транспорту є державно-регульованими.

На сьогодні з моменту останньої індексації тарифів відбулося збільшення цін на продукцію, що закуповується для потреб залізничної галузі, а саме на: рейки – 2,1 рази, підкладки та накладки – 98,1%, сталь – 77,2%, швелер – 70,2%, хрестовини – 69,7%, рамні рейки – 68,3%, стрілочні переводи – 66,4% колеса вантажні – 50,7%, електроенергію – 17% та ін.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14.02.2015 № 76 «Про внесення змін у додатки 1 і 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2014 № 404» передбачено індекс цін виробників промислової продукції (далі – ІЦВ) на 2015 рік 126,5% (сценарій 1) грудень до грудня попереднього року. За 10 місяців поточного року ІЦВ вже склав 124,9%.

У 2016 році прогнозується подальше зростання цін на матеріали, паливо, електроенергію, вартості ремонтів основних засобів з врахуванням законодавчо затвердженого індексу цін виробників промислової продукції в розмірі 110,4% (грудень до грудня попереднього року).

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 № 200 «Про утворення публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» наказом Мінінфраструктури було прийнято рішення про реорганізацію Укрзалізниці, підприємств та установ залізничного транспорту, на базі яких утворюється публічне акціонерне товариство «Українська залізниця».


Для визначення розміру статутного капіталу ПАТ «Українська залізниця» було проведено незалежну оцінку майна, в результаті балансова вартість необоротних активів галузі склала 245 120,8 млн. грн., що на 158 725 млн. грн. більше до проведення оцінки.

Як наслідок, збільшились витрати на амортизацію, які очікується в сумі 19 479,5 млн. грн. Амортизація є основним джерелом капітальних інвестицій для оновлення інфраструктури галузі.

Прогресує тенденція до фізичного зносу основних виробничих фондів, особливо рухомого складу, що становить понад 90%.

Критичний рівень зношеності рухомого складу при недостатньому рівні фінансування його ремонту та оновлення ставить під загрозу питання забезпечення безпеки руху поїздів.

Відсутність дієвого механізму компенсації щодо недоотриманих залізницями доходних надходжень під час надання суспільних послуг з пасажирських перевезень за тарифами нижче економічно обґрунтованого рівня призводить до перехресного субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, що негативно впливає на фінансовий стан залізничної галузі.

У 2015 році на перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних буде спрямовано близько 8,5 млрд. грн., а у 2016 році за прогнозом – близько 10,9 млрд. грн.

На сьогодні не виконуються положення статті 15 Закону України «Про ціни та ціноутворення» щодо зобов’язань стосовно відшкодування різниці між економічно обґрунтованими та державно регульованими тарифами.

Таким чином, ПАТ «Українська залізниця» опосередковано прийняло на себе зобов’язання держави щодо відшкодування різниці між економічно обґрунтованими та державно регульованими тарифами.

За прогнозом за 2015 рік очікується збитковий фінансовий результат діяльності ПАТ «Українська залізниця». Рентабельність матиме від’ємне значення - 1,8%.

Проектом фінансового плану на 2016 рік передбачається рентабельність ПАТ «Українська залізниця» 0,1% за умови індексації тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України.

Проведення індексації тарифів буде сприяти збалансуванню бюджету ПАТ «Українська залізниця» переважно на покриття амортизаційних відрахувань та дозволить направити додаткове фінансування на підтримання працездатності інфраструктури, її модернізації та оновлення рухомого складу, що дозволить збільшити обсяги перевезень.

Порівняння внутрішніх цін з цінами світового ринку свідчить, що рівень українських вантажних залізничних тарифів у 2,8 – 13 разів нижчий, ніж на залізницях інших країн.

У 2014 році понад 65% залізної руди, 42% щебеню, 85% чорних металів, 97,2% зернових вантажів, 44% хімічних вантажів, 24% міндобрив перевозяться на експорт. За вісім років середній тариф у доларовому еквіваленті на перевезення основних вантажів зменшився на 34 – 41%.

За укрупненими прогнозними розрахунками за умови індексації тарифів на вантажні перевезення доходи збільшиться в умовах ПАТ «Українська залізниця» на 11 063,2 млн. грн. Нараховані податкові надходження до Державного бюджету України – на 1 076 млн. грн., з них податок на прибуток – на 67,2 млн. грн., податок на додану вартість – на 956 млн. грн., відрахування частини чистого прибутку (доходу) – 52,8 млн. грн.

Рентабельність перевезень з урахуванням перехресного субсидування соціальних пасажирських перевезень на 2016 рік за умови індексації тарифів на вантажні перевезення прогнозується на рівні 13,2%.
2. Визначення цілей державного регулювання

Проект наказу розроблено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)».

Проект нормативно-правового акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі. Основними цілями його прийняття є:

забезпечення зміни державно регульованих тарифів на перевезення вантажів у межах України та уніфікації тарифів;

врегулювання питання організації перевезень вантажів залізничним транспортом у міжнародному сполученні та застосування правил тарифів для зазначених перевезень згідно з СМГС, а також актуалізація цих правил;

сприяння збалансуванню бюджету ПАТ «Українська залізниця»;

збільшення платежів до бюджетів усіх рівнів;

функціонування залізничного транспорту в рівних економічних умовах з іншими суб’єктами господарювання.
3. Визначення та оцінка всіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей


Можливі способи досягнення цілей

Оцінка способу

Причини відмови від альтернативних способів/аргументи щодо переваги обраного способу

Застосовувати рівень діючих Коефіцієнтів до Збірника тарифів та діючих положень Збірника тарифів

Діючі Коефіцієнти не забезпечують самоокупність підприємств залізничного транспорту, що передбачено одним із принципів регулювання діяльності суб’єктів природних монополій відповідно до статті 9 Закону України «Про природні монополії», а положення Збірника тарифів під час перевезення вантажів у міжнародному сполученні не відповідатимуть положенням СМГС та не визначатимуть правила застосування тарифів на такі перевезення

Неприйнятний. Призведе до поглиблення існуючої проблеми в частині нестачі обігових коштів для технічного розвитку галузі та не відповідатиме вимогам СМГС та Закону України «Про залізничний транспорт»

Застосовувати Коефіцієнти до Збірника тарифів, рівень яких проіндексовано, та внести зміни до Збірника тарифів

Рівень Коефіцієнтів, що пропонуються, частково вирішить проблему щодо поліпшення фінансово-економічного стану залізниць України, зміни до Збірника тарифів відповідатимуть СМГС,

уніфікація тарифів за відстанню перевезення для тарифних схем 1 і 2 дозволить встановити лінійну залежність у формуванні залізничних тарифів

Збільшення доходів у 2016 році за прогнозом становитиме 11,063 млрд. грн. без ПДВ



4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного акта

Проектом цього регуляторного акта передбачено затвердження нових Коефіцієнтів до тарифів Збірника тарифів та уніфікацію тарифів за тарифними класами та для порожнього пробігу вагонів, що дозволить змінити рівень державно регульованих тарифів на перевезення вантажів у межах України, уніфікацію тарифів за відстанню перевезення для тарифних схем 1 і 2 та затвердження змін до Збірника тарифів, що дозволить забезпечити під час здійснення перевезень вантажів залізничним транспортом у міжнародному сполученні відповідність положень Збірника тарифів положенням СМГС та визначити правила застосування тарифів на ці перевезення.

Реалізація такого регуляторного акта забезпечить дотримання прозорості державної тарифної політики щодо перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

На дію регуляторного акта можуть вплинути зміни в чинному законодавстві.

Негативний вплив на дію регуляторного акта не передбачається.

Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб’єктами господарювання висока.

Досягненням установлених цілей у разі прийняття запропонованого акта буде часткова стабілізація фінансового стану залізничної галузі, уніфікація тарифів та врегулювання правил застосування тарифів, у т.ч. на перевезення вантажів залізничним транспортом у міжнародному сполученні.

Реалізація запропонованого проекту наказу не потребує фінансування з державного чи місцевих бюджетів.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

Очікувані результати від прийняття запропонованого регуляторного акта для держави та залізниць України:


Об’єкт впливу

Витрати

Вигоди

Держава

Додаткових витрат не потребує

Прогнозне нараховання податкових надходжень до державного бюджету в умовах ПАТ «Українська залізниця» складуть – 1 076 млн. грн., з них податок на прибуток – 67,2 млн. грн., податок на додану вартість – 956 млн. грн., відрахування частини чистого прибутку (доходу) – 52,8 млн. грн.

Удосконалення нормативно-правової бази з дотриманням вимог СМГС та Закону України «Про залізничний транспорт»

Державна адміністрація залізничного транспорту України

Додаткових витрат не потребує

Прогнозується збільшення доходів у сумі 11,063 млрд. грн. без ПДВ, що сприятиме поліпшенню фінансово-економічного стану галузі, виконанню інвестиційних програм, частково компенсує збільшення витрат за рахунок зростання цін виробників промислової продукції.

Відповідність положень Збірника тарифів положенням СМГС

Суб’єкти господарювання

Додаткові витрати складуть 11,063 млрд. грн. без ПДВ

Незначний вплив на економіку країни – зростання ІВЦ на «+» 0,1 відсоткового пункту.

Визначення правил застосування тарифів, у т.ч. на перевезення вантажів залізничним транспортом у міжнародному сполученні

Громадяни

Додаткових витрат не потребує

Покрашення якості та безпеки пасажирських перевезень.


7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії цього регуляторного акта необмежений – до змін у законодавстві щодо організації перевезень вантажів залізничним транспортом у міжнародному сполученні або ціноутворення та державного регулювання природних монополій.
8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Основними показниками результативності прийняття наказу будуть мати позитивний вплив, що характеризуватиметься дотриманням вимог СМГС та Закону України «Про залізничний транспорт», створенням відповідних умов для підвищення конкурентоспроможності продукції національного виробництва, та сприятиме за прогнозом збареженню нараховання податкових надходжень до державного бюджету в умовах ПАТ «Українська залізниця» складе 1 076 млн. грн., з них податок на прибуток – на 67,2 млн. грн., податок на додану вартість – на 956 млн. грн., відрахування частини чистого прибутку (доходу) – 52,8 млн. грн.

Дія наказу поширюється на всіх суб’єктів, які здійснюють перевезення вантажів залізничним транспортом. Кількість договорів про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані залізницею послуги, укладених суб’єктами господарювання та/або фізичними особами станом на липень 2015 року із залізницями України, визначена за кількістю кодів вантажовласників, що присвоєні залізницями, становить 22426.

Додаткові витрати суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб складуть 11,063 млрд. грн. без ПДВ. Реалізація вимог акта суб’єктами господарювання та/або фізичними особами додаткового часу не потребує. Суб’єкти господарювання та/або фізичні особи будуть проінформовані з основних положень акта в десятиденний строк після занесення нормативно-правового акта до державного реєстру.

Рівень проінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень проекту наказу – середній. Проект наказу та відповідний аналіз регуляторного впливу розміщено на офіційному вебсайті Мінінфраструктури у рубриці «Регуляторна діяльність».
9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися Міністерством інфраструктури України (Укрзалізницею) відповідно до чинного законодавства шляхом проведення базового, повторного та періодичного відстежень.

Базове відстеження результативності буде здійснюватися до набрання актом чинності соціологічним методом шляхом збору пропозицій і зауважень від заінтересованих сторін.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватися через рік з дня набрання актом чинності статистичним методом на основі використання статистичних даних або не пізніше двох років з дня набрання чинності цим регуляторним актом.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта планується здійснювати один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Видом даних, за яким буде відстежуватися результативність регуляторного акта, є дослідження показників: розміру надходжень до державного бюджету; кількості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб; розміру коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами; рівня поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб; індексу тарифів.

Розмір надходжень до державного бюджету визначатиметься на основі розрахунків зміни доходних надходжень від перевезень відповідно до Податкового кодексу України та Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік».

Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, визначатиметься шляхом відстеження фінансових показників звіту Укрзалізниці форми № 2 «Звіт про фінансові результати».

Поінформованість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб буде забезпечуватися шляхом розміщення наказу на офіційному сайті Мінінфраструктури.

Відстеження індексу тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом визначатиметься шляхом аналізу статистичних даних Держстату.

Кількість суб’єктів господарювання відстежуватиметься шляхом підрахунку кількості укладених залізницями України договорів про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані залізницею послуги.

Міністр інфраструктури України А.М. Пивоварський

______________2015 р.




Схожі:

Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України» iconНаказ Міністерства інфраструктури України 24 лютого 2015 року №71
Наказ Міністерства інфраструктури України «Про призупинення дії деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту України,...
Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України» iconНаказ Міністерства інфраструктури України 24 лютого 2015 року №71
Наказ Міністерства інфраструктури України «Про призупинення дії деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту України,...
Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України» iconЗміна до Плану підготовки проектів регуляторних актів у Міністерстві інфраструктури України на 2016 рік
...
Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України» iconАналіз регуляторного впливу проекту наказу Міністерства фінансів України „Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України”
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року №160 „Про утворення Державної фіскальної служби” (далі – постанова...
Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України» iconПовідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта Наказ «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту зв’язку України» розроблено
Міністерства транспорту зв’язку України» розроблено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року №1548...
Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України» iconЗміна до Плану підготовки проектів регуляторних актів у Мінінфраструктури України на 2015 рік
...
Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України» iconЗміна до Плану підготовки проектів регуляторних актів у Мінінфраструктури України на 2015 рік
...
Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України» iconПовідомлення про оприлюднення проекту наказу Міністерства фінансів України „ Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків І зборів На офіційному сайті дпс україни
Проекти нормативно-правових актів" розділу „Регуляторна політика" розміщено проект наказу Міністерства фінансів України „Про затвердження...
Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України» iconПовідомлення про оприлюднення проекту наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку»
Повідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» повідомляє про оприлюднення проекту наказу Міністерства фінансів України...
Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України» iconАналіз регуляторного впливу до проекту наказу Міністерства екології та природних ресурсів України «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 15 вересня 2004 р. №353»
Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв'язати шляхом державного регулювання господарських відносин
Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©govuadocs.com.ua 2000-2015
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи