Обґрунтування необхідності прийняття акта Поняття «кінцевого вигодоодержувача» icon

Обґрунтування необхідності прийняття акта Поняття «кінцевого вигодоодержувача»



НазваОбґрунтування необхідності прийняття акта Поняття «кінцевого вигодоодержувача»
Дата конвертації26.04.2016
Розмір32.54 Kb.
ТипКодекс
скачать >>>


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів»



  1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Поняття «кінцевого вигодоодержувача» є поширеним в міжнародній практиці контролю за відмиванням доходів, отриманих злочинним шляхом.

На жаль, хоча сьогодні законодавством України і передбачено обов'язок банків ідентифікувати фактичних вигодоодержувачів з фінансових операцій, практична реалізація даних положень є складною. Низка норм щодо здійснення банками первинного фінансового моніторингу є суто декларативними і такими, що неможливо виконати.

Крім того, сьогодні потребує перегляду підхід до порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, задля доступності інформації, що міститься у ньому.

Встановлення обов'язку розкриття інформації про фізичну особу − кінцевого вигодоодержувача юридичної особи та встановлення вільного доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно сприятиме зменшенню рівня корупції в країні, а також сприятиме відкритості і прозорості надання адміністративних послуг.
2. Мета і шляхи її досягнення

Метою законопроекту є встановлення механізму розв’язання проблеми виявлення фізичної особи – кінцевого вигодоодержувача юридичних осіб, а також вільного доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.


  1. Правові аспекти

У цій сфері діють такі нормативно-правові акти:

Господарський кодекс України;

Кодекс України про адміністративні правопорушення;

Закони України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних

осіб – підприємців», «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансуванню тероризму», «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»;

Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року № 868.
4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація запропонованого законопроекту не потребує додаткових бюджетних коштів, матеріальних та інших витрат.

5. Запобігання дискримінації

У законопроекті відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Законопроект не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.
6. Запобігання корупції

Законопроект не містить правил та процедур, які можуть становити ризики вчинення корупційних правопорушень.
7. Позиція соціальних партнерів.

Законопроект не стосується соціально-трудової сфери.
8. Оцінка регуляторного впливу

Законопроект не є регуляторним актом.
9. Прогноз результатів

Прийняття законопроекту значно ускладнить можливість легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом, оскільки всі юридичні особи приватного права будуть зобов’язані вказувати кінцевого вигодоодержувача – фізичну особу при реєстрації, зміні власності юридичної особи, а також при відкритті рахунків в фінансових установах.

Крім того, запровадження вільного доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно для органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також фізичних та юридичних осіб значно підвищить якість адміністративних послуг.

Таким чином, прийняття цього законопроекту матиме значні позитивні правові та соціально-економічні наслідки.

Народний депутат України М.М.Рудьковський

(посвідчення № 431)



Схожі:

Обґрунтування необхідності прийняття акта Поняття «кінцевого вигодоодержувача» iconОголошення рішення і дати про позачергові вибори до Верховної Ради України Обґрунтування необхідності прийняття акта
Актуальність прийняття такого документу диктується обстановкою в країні та суспільними настроями щодо необхідності оновлення влади...
Обґрунтування необхідності прийняття акта Поняття «кінцевого вигодоодержувача» iconОбґрунтування необхідності прийняття регуляторного акта Термін підготовки проекту регуляторного акта
Центральні органи виконавчої влади, структурні підрозділи, що розроблятимуть регуляторний акт
Обґрунтування необхідності прийняття акта Поняття «кінцевого вигодоодержувача» iconОбґрунтування необхідності прийняття акта
«Про затвердження Порядку припинення дії реєстраційного посвідчення на лікарський засіб»
Обґрунтування необхідності прийняття акта Поняття «кінцевого вигодоодержувача» iconОбґрунтування необхідності прийняття регуляторного акта
Зміни до Плану діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України
Обґрунтування необхідності прийняття акта Поняття «кінцевого вигодоодержувача» iconОбґрунтування необхідності прийняття регуляторного акта
Зміни до Плану діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України
Обґрунтування необхідності прийняття акта Поняття «кінцевого вигодоодержувача» iconВ., Сахна Р.І. Обґрунтування необхідності прийняття акта, цілі і завдання прийняття акту
Постанови Верховної Ради України Про звільнення з посад суддів Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних...
Обґрунтування необхідності прийняття акта Поняття «кінцевого вигодоодержувача» iconОбґрунтування необхідності прийняття регуляторного акта
Центральні органи виконавчої влади, установи та організації, що розроблятимуть регуляторний акт
Обґрунтування необхідності прийняття акта Поняття «кінцевого вигодоодержувача» iconОбґрунтування необхідності прийняття проекту регуляторного акта
Зміни до Плану діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України
Обґрунтування необхідності прийняття акта Поняття «кінцевого вигодоодержувача» iconОбґрунтування необхідності прийняття проекту регуляторного акта
Зміни до Плану діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України
Обґрунтування необхідності прийняття акта Поняття «кінцевого вигодоодержувача» iconОбґрунтування необхідності прийняття проекту регуляторного акта
Зміни до Плану діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України
Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©govuadocs.com.ua 2000-2015
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи