Тема. Основні класи неорганічних сполук. Основи. Амфотерні гідроксиди. Солі icon

Тема. Основні класи неорганічних сполук. Основи. Амфотерні гідроксиди. Солі



НазваТема. Основні класи неорганічних сполук. Основи. Амфотерні гідроксиди. Солі
Дата конвертації15.08.2012
Розмір42.11 Kb.
ТипУрок
джерело

8 клас

Тема. Основні класи неорганічних сполук. Основи. Амфотерні
гідроксиди. Солі.


Урок№5

Тема.

Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Заходи безпеки під час роботи з лугами.


Мета:

  • розширити знання учнів про хімічні властивості класів неорганічних сполук на прикладі лугів;

  • сформувати уявлення про особливості взаємодії лугів з кислотами, кислотними оксидами, солями, закріпити знання про індикатори, пояснити значення їх використання для визначення основ;

  • розглянути реакцію нейтралізації та визначити її сутність як реакції обміну:

  • розвивати логічне мислення, навички виконання хімічного експерименту та складання рівнянь хімічних реакцій, спостережливість, комунікативність;

  • виховувати доброзичливість, толерантність спілкування учнів у процесі колективної і групової роботи.




Тип уроку:


вивчення нового навчального матеріалу.

Обладнання та реактиви:




  • мультимедійна установка, презентація «Хімічні властивості лугів» (комп’ютерна програма Microsoft Power Point), періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва; таблиця розчинності, набір наочності, опорні схеми «Хімічні властивості лугів»;

  • розчини калій гідроксиду, натрій гідроксиду, хлоридної або сульфатної кислоти, індикатори: лакмус, фенолфталеїн, метиловий оранжевий.




^ Знання тільки тоді знання, коли воно набуте
зусиллями власної думки, а не пам’яттю
.
Лев Толстой


В природничій науці принципи
повинні підтверджуватися спостереженнями.
Карл Лінней


Хід уроку


І. Організаційний момент. Вступне слово вчителя. Оголошення епіграфу уроку (слайд 1)



ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

1. Вірш-загадка. Обговорення основних понять, які будуть використовуватись на уроці
(слайд 2)



2. Бесіда

  • Як класифікують основи?

  • Від чого залежить число гідроксильних груп у основі?

  • Які основи називають лугами?

  • Як можна дізнатися розчинність хімічних сполук?

3. Завдання-гра «Впізнай мене» (приклади лугів). Формули основ, зображені на аркуші паперу частково закриті паперовими сніжинками. Завдання учнів − розшифрувати формули.

4. Повідомлення теми та основних завдань уроку. Повідомлення про спосіб оцінювання відповідей ( використання жетонів − «гідроксилок»). Бліц-повторення правил безпеки життєдіяльності під час роботи в хімічному кабінеті (слайди 3,4).




ІІІ. Організація сприйняття та осмислення нової інформації.

  1. Дія лугів на індикатори.

Лабораторний дослід. Дія розчинів лугів на індикатори. Робота в парах.

Виконання учнями досліду, коротке обговорення, запис спостережень та висновків у зошитах (І.І.Акімова «Хімія. Зошит для лабораторних та практичних робіт»).

Бліц-питання:

- Який, на вашу думку, індикатор найефективніший для визначення лугів?

  1. Взаємодія лугів з кислотами.

Демонстрація «Взаємодія лугу з кислотою».

Демонстрація рівняння реакції на дошці (слайд 5) та запис учнями в опорну схему (індивідуальні картки).



Визначення реакції нейтралізації. Запис визначення у зошити з підручника Н.М.Буринська «Хімія. 8 клас» (ст. 69).

Бліц-питання:

- Яке поняття ширше − «реакція обміну» чи «реакція нейтралізації»?

  1. Взаємодія лугів з кислотними оксидами.

Віртуальний дослід «Взаємодія кальцій гідроксиду з сульфур (IV) оксидом».

Запис рівняння реакції у опорну схему. Перевірка у парах (слайд 6).



  1. Взаємодія лугів з солями.

Віртуальний дослід «Взаємодія натрій гідроксиду з ферум (ІІІ) хлоридом»

Запис рівняння реакції у опорну схему (слайд 7).




ІV. Узагальнення та закріплення знань.

  1. Узагальнення засвоєних знань. Розгляд одержаної опорної схеми (слайд 8). Одна з «хмаринок» на схемі − незаповнена, тому можна передбачити, що в подальшому схема буде доповнена іншими властивостями лугів.



  1. Гра-«рухавка» «З ким луги товаришують?». Повторення вивчених властивостей лугів.

  2. Робота в групах. Творче завдання «Склади сам». Членам групи скласти «живе» рівняння реакції, яке буде прикладом взаємодії лугів з іншими речовинами. Для ускладнення завдання пропонуються формули «зайвих» речовин. Оцінює роботу груп група «Експертів».

Група 1. Складіть рівняння реакції, що є прикладом взаємодії лугів з солями.

Запропоновані формули, коефіцієнти, знаки (на окремих картках): Ba(OH)2, К2SO4, BaSO4, 2КOH, 2NaNO3, 2NaOH, +, +, =


Група 2. Складіть рівняння реакції, що є прикладом взаємодії лугів з кислотними оксидами.
Запропоновані формули, коефіцієнти, знаки: Сa(OH)2, CO2, CaCO3, H2O, FeO,
Fe(OH)2, +, +, =

Група 3. Складіть рівняння реакції, що є прикладом взаємодії лугів з солями.

Запропоновані формули, коефіцієнти, знаки: Cu(OH)2, HCl, CuCl2, H2O, NaOH,
NaCl, +,
+, =


V. Домашнє завдання




^ VІ. Підведення підсумків уроку. Оцінювання. Рефлексія «Незакінчене речення».

Заключне слово вчителя.

Додатковий матеріал до уроку


Опорна схема


  • основами

  • основними оксидами

  • нерозчинними солями











Схожі:

Тема. Основні класи неорганічних сполук. Основи. Амфотерні гідроксиди. Солі iconТема. Основні класи неорганічних сполук. Основи. Амфотерні гідроксиди. Солі
З учнів класу формується чотири групи – команди “Оксиди”, “Кислоти”, “Основи”, “Солі”. У кожній команді обирається капітан
Тема. Основні класи неорганічних сполук. Основи. Амфотерні гідроксиди. Солі iconТема. Основні класи неорганічних сполук. Основи. Амфотерні гідроксиди. Солі
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами, розкладання під час нагрівання
Тема. Основні класи неорганічних сполук. Основи. Амфотерні гідроксиди. Солі iconТема. Поняття про амфотерні гідроксиди та оксиди
Д.І. Менделєєва; таблиця розчинності, відповіді для перевірки графічного диктанту
Тема. Основні класи неорганічних сполук. Основи. Амфотерні гідроксиди. Солі iconПравила охорони праці на об’єктах з виробництва неорганічних азотних сполук та мінеральних добрив I. Загальні положення
Ці Правила поширюються на суб’єктів господарювання незалежно від форм власності та організаційно-правової форми, які здійснюють діяльність...
Тема. Основні класи неорганічних сполук. Основи. Амфотерні гідроксиди. Солі iconПравила охорони праці на об’єктах з виробництва неорганічних азотних сполук та мінеральних добрив I. Загальні положення
Ці Правила поширюються на суб’єктів господарювання незалежно від форм власності та організаційно-правової форми, які здійснюють діяльність...
Тема. Основні класи неорганічних сполук. Основи. Амфотерні гідроксиди. Солі iconДержавне агентство України з управління зоною відчуження дсп “чорнобильська аес”
Предмет (тема) закупівлі: Сульфовані, фосфатовані, нітровані І карбонатовані солі металів (гадоліній) – 24. 13. 3
Тема. Основні класи неорганічних сполук. Основи. Амфотерні гідроксиди. Солі iconОснови здоров'Я 5 -9 класи загальноосвітніх навчальних закладів
«Основи здоров’я» передбачає формування мотивації щодо здорового способу життя учнівської молоді І відповідальної поведінки
Тема. Основні класи неорганічних сполук. Основи. Амфотерні гідроксиди. Солі iconТема. Основи спадкового права
Освітня: визначити основи спадкового права, охарактеризувати особливості спадкування за законом І за заповітом, показати порядок...
Тема. Основні класи неорганічних сполук. Основи. Амфотерні гідроксиди. Солі iconОснови здоров'Я 5 -9 класи загальноосвітніх навчальних закладів пояснювальна записка
«Основи здоров’я» передбачає розвиток здоров'язбережувальної компетентності шляхом набуття учнями навичок збереження, зміцнення,...
Тема. Основні класи неорганічних сполук. Основи. Амфотерні гідроксиди. Солі iconВикиди забруднюючих речовин та парникових газів у атмосферу від стаціонарних джерел підприємств Тисменицького району у 2011 році
У складі викинутих забруднюючих речовин було 444,1 т (48,5%) сполук азоту, 126,1 т (13,8%) речовин у вигляді суспендованих твердих...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©govuadocs.com.ua 2000-2014
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи