Бiологiя 11 клас. Завдання 1 рiвня icon

Бiологiя 11 клас. Завдання 1 рiвня

Реклама:



Скачати 107.09 Kb.
НазваБiологiя 11 клас. Завдання 1 рiвня
Дата конвертації03.01.2013
Розмір107.09 Kb.
ТипДокументи
джерело

Бiологiя 11 клас.

Завдання 1 рiвня.

1.Назвiть прiзвища вчених, якi:

1.1.Розробив учення про популяцiю як елементарну одиницю еволюцii

1.2. Виявив закономiрностi кiлькiсного вмiсту залишкiв азотистих основ у молекулi ДНК

1.3. Розробив гуморальну теорiю iмунiтету

1.4.Е авторoм концепцii про бiологiчний прогрес, регрес та шляхи iхнього досягнення

2.Назвiть ряд, до якого належать:

2.1.Меч-риба

2.2.Трихограма

2.3.Протей

2.4.Носорiг


3.Назвiть структуру тiла, що пошкожуеться при захворюваннi на:

3.1. Гломерулонефрит

3.2.Хворобу Боткiна

3.3.Дифтерiю

3.4.Малярiю

4.Встановiть вдiповднiсть мiж органоiдами та iх характеристистиками:

4.1.Вiдшнуровуються вiд апаpату Гольджi

4.2Мiстять екскрети

4.3.Мiстять каталазу

4.4.Мiстять гiалуронiдазу

(а)первиннi лiзосоми, б)акросоми, в)вториннi лiзосоми, г)пероксисоми)


Завдання 2 рiвня

5.Дайте визначення термiнам:

5.1.Дрейф генiв

5.2.Пелiкула

5.3. Спейсери

5.4. Ембрiонiзаця

6.Виберiть мiсця синтезу наступних речовин з перелiчених варантiв (а-ж)

6.1.Прогестерон

6.2.Окситоцин

6.3.Секретин

6.4.Норадреналiн

(а)наднирковi залози, б)гiпоталамус,в)гiпофз,г)жовте тiло,д)дванадцятипала кишка, е)епiфiз, ж)пiдшлункова залоза)

7.Виберiть правильнi вiдповiдi:

7.1.Вiтамiн, який впливае на репродуктивну систему:

а)тiамiн; б)ретинол; в)токоферол; г)кальциферол

7.2.Предками людини i сучасних людиноподбних мавп вважають:

а)дiропiтека;б)австралопiтека;в)пропiлопiтека;г)синантропа;

7.3.Вперше рослини вийшли на сушу у:

а)трiасi; б)силурi; в)девонi;г)карбонi;

7.4. .Не являеться гаплоiдною:

а)вегетативна клiтина пилкового зерна;б)клiтина- cинерiгд;в)ендосперм голонасiнних рослин;г)центральна клiтина зародкового мiшка покритонасiнних;


Завдання 3 рiвня.

8.Особливостi будови клiтинноi стiнки грамнегативних бактерiй.

9.Гарбуз з бiлими плодами зхрестили з жовтоплодним. У потомствi виявилось 78 рослин з бiлими плодами, 61 з жовтими, 19 з зеленими.Визначте генотипи баькiвських форм i генотипи потомкiв вiд iх зхрещування.

10.Якi риси ноосфери характеризують ii не тiльки як особлиу «розумову» оболонку Землi , а як особливий стан бiосфери?


Бологiя 10 клас

Завдання 1 рiвня

1.Назвiть прiзвища вчених, якi:

1.1.Вiдкрив яйцеклiтину птахiв i ссавцiв

1.2.Виявив закономiрностi кiлькiсного вмiсту залишкiв азотистих основ у молекулi ДНК

1.3.Вiдкрив закони руху кровi по судинам

1.4.Довiв iснування вiрусiв

2.Назвiть родину, до якоi належать:

2.1.Лунарiя

2.2.Лапчатка

2.3.Мiмоза

2.4.Едельвейс

3.Назвiть збудникiв таких хвороб як:

3.1.Ботулiзм

3.2.Парша волостстоi частини голови

3.3.Захворювання ротовоi порожнини- плiснявиця

3.4.Сонна хвороба

4.Встановiть вiдповiднiсть мiж функцiею та бiлком,який ii виконуе

4.1.Утворюе нiгтi, копита, роги

4.2.Входить до складу мiкрофламентiв цитоскелету

4.3.Мае властивостi ферменту з АТФ- азною активнiстю

4.4.Входить до складу вiйок, джгутикв,центрiолей

(а)кератин, б)тубулiн, в)актин, г)мiозин, д)альбумiн)

Завдання 2 рiвня


5.Дайте визначення термiнам:

5.1.Гiпантiй

5.2.Колхiцин

5.3. Екзон.

5.4.Мутуалiзм

6.Виберiть органи, поверхню яких вкривае:

6.1.Багатошаровий кубiчний епiтелй

6.2.Одношаровий кубiчний епiтелiй

6.3.Одношаровий цилiндричний епiтелiй

6.4.Багатошаровий цилiндричний епiтелiй

(а)протоки молочних залоз, б)канальцi нирок,в)стiнки шлунка,г)слиннi залози,д)стiнки капiлярiв, е)дерма шкiри, ж)епiдермiс шкiри)

7.Виберiть правильнi вiдповiдi:

7.1.До голонасiнних належить:

( а)цистея, б)фiллофора, в)мелозiра, г)ефедра двоколоскова ,д)хондрус)

7.2.В темновiй фазi фотосинтезу не вiдбуваеться:

(а)поглинання вуглекислоти, б)утворення рибульозобiфосфату, в) утворення вуглеводiв, г)синтезу АТФ, д)використання АТФ)

7.3. З перелiчених пiгментiв не беруть участi у процесi фотосинтезу:

(а)антоцiани, б)хлорофiли а, б, в)каротиноiди, г)фiкобiлiни, д)фiкоеретрини )

7.4.Дiлянки, якi забезпечують рухи мязiв тiла розташованi в корi великого мозку у:

(а)заднiй звивинi, б)переднiй звивинi, в)лобовiй звивинi, г)асоцiативнiй зонi потиличноi долi, д)скроневiй долi)

Завдання 3 рiвня.

8. Охарактеризуйте особливостi та значення калiй-натрiевого насосу .

9.Молекула ДНК з вiдносною молекулярною масою 69тис., з яких 8625 приходиться на долю аденiлових нуклеотидiв. Вiдносна молекулярна маса одного нуклеотида в середньому становить 345.Визначте кiлькiсть кожного типу нуклеотидiв та довжину даноi ДНК.

10. Порiвняйте мейоз i мiтоз.


Бологiя 9 клас

Завдання 1 рiвня

1.Назвiть прiзвища вчених, якi:

1.1.Вiдкрив групи кровi

1.2.Е автором клiтинноi теорii iмунiтету

1.3. Вiдкрив бактерициднi властивостi гриба пенiцилу

1.4. Е автором першоi теорii еволюцii

2. Назвiть ряд, до якого належать:

2.1.Морський кiт

2.2.Калан

2.3.Морська свиня

2.4.Вихухоль

3.Встановiть вiдповiднiсть мiж органiзмом та його значенням

3.1.Сполуки альгiнати, що застосовують для виробництва розчинних хiрургiчних ниток добувають з

3.2. Причиною голодноi смертi 1 млн. жителiв Iрландii стало розповсюдження

3.3.При попаданнi в органiзм людини викликае захворювання «антонiв вогонь»

3.4. Лiки вiд захворювань дихальних шляхiв виготовляють з

(а)червона водорость хондрус,б)бура водорость фукус,в)iржастий гриб спориння,г)гриб фiтофтора)

4.Назвiть мiсце синтезу речовин

4.1.Меланiну

4.2.Мелатонiну

4.3.Глюкагону

4.4.Глiкогену

(а)печiнка, б)епiдермiс шкiри,в)епiфiз,г)пiдшлункова залоза)

Завдання 2 рiвня


5.Дайте визначення термiнам:

5.1.Реабсорбцiя

5.2.Тимозин

5.3.Коменсалiзм

5.4.Iррадiацiя

6.Виберiть правильнi вiдповiдi

6.1.Не являеться гермафродитом

(а)дощовий червяк, б)аскарида, в)планарiя, г)печiнковий сосальщик, д)кошачий сосальщик)

6.2.Простi листя мае

(а)малина, б)горобина, в)полуниця, г)клен, д)шипшина)

6.3.Перший чутливий нейрон дуги колiнного рефлексу знаходиться в

(а)переднiх рогах спинного мозку, б)заднiх рогах спинного мозку, в)вузлах, розташованих по обидвi сторони спинного мозку, г)у ядрах довгастого мозку, д)у переднiй звивинi великих пiвкуль головного мозку)

6.4.Вперше середне вухо зявляеться у

(а)хрящових риб, б)земноводних, в)рептилiй, г)моллюскiв, д)ссавцiв, е)кiсткових риб)

7.Доповнiть вирази недостаючими поняттями

7.1.Регуляторами швидкостi утворення складних органiчних сполук являються...

7.2.Складовою частиною багатьох ферментiв деяких фiзiологiчно активних речовин являються...

7.3.Венозна кров у малому колi кровообiгу рухаеться по...

7.4.Транспорт малих заряджених часточок та йонiв через мембрану клiтини здiйснюеться за допомогою...

Завдання 3 рiвня.

8. Життя-це горiння».Ця фраза належить французському вченому А.Лавуазье.Пояснiть, яким чином цi слова стосуються процесу дихання.Чи можливе дихання без участi кисню?

9. Мелiнiзованi аксони жаби, що мають дiаметр 3,5 мкм, проводять iмпульси зi швидкстю 30 м/с, а аксоны кiшки того ж дiаметру – з швидкiстю 90 м/с. Чому?

10.Порiвняйте структурнi i фiзологiчнi особливостi соматичноi i вегетативноi нервовоi системи.


11 клас:

1.1.С.С.Четвериков;1.2.Е.Чаргафф;1.3.П.Ерлiх;1.41.4.Шмальгаузен;


2.1Окунеподiбнi; 2.2Перетинчатокрилi;

2.3.Хвостатi земноводнi;2.4.Непарнокопитнi;


3.1.Капсули нефронiв;3.2.Гепатоцити-клiтини печiнки;3.3.Слизова оболонка гортанi; 3.4.Еритроцити;


4.1.-а; 4.2.-в; 4.3.-г; 4.4-б;


5.1.Випадкова та неспрямована змiна частот зустрiчальностей певних аллелей у генофондах популяцiй , яка не мае пристосувального характеру.

5.2.Пелiкула-(лат. пеллiс-шкiра) комплекс плазматичноi мембрани i структур розмiщених пiд нею. Надае жорсткостi оболонкам тваринних клiтин, таких як найпростшi нфузорii i евглени.

5.3. Спейсери-дiлянки ДНК прокарiот, що лежать мiж генами i не несуть генетичноi нформацii.

5.4. Ембрiонiзаця-явище коли ембрiональний перiод подовжуеться завдяки живленню ембiрона ресурсами материнського органiзму або запасними поживними речовинами яйця.


6.1-г; 6.2.-б; 6.3.-д; 6.4.-а;


7.1.-в; 7.2.-в; 7.3.-б; 7.4.-г;


8.Клiтинна стiнка грамнегативних бактерiй мае шар полiсахаридiв, додаткову зовнiшню мембрану, що приеднуеться лiпопротеiдами до муреiнового шару,тому на них не дiють антибiотики(пенiцилiн та актиномiцин).


9. Р:АаIi х Ааii; F: AI-(бiлi ); Ai-(жовтi); ai-(зеленi); aI-(бiлi);( епiстатичний ген I подавляе розвиток окраски)


10.Бiосфера переходить у новий стан ноосфери пiд впливом науковоi думки, людськоi працi. Людство стало небувалою бiогенною силою.Завдяки науковiй думцi, втiленiй у технiчних досягненнях, людство освоюе ранiш недоступнi частини бiосфери. Для ноосфери характерний звязок законiв природи i соцiально –економiчних чинникiв суспiльства, оснований на науково обгрунтованому рацiональному використаннi природних ресурсiв, яке передбачае вiдновлюванiсть колообiгу речовин та потоку енергii.Необхiдна умова становлення ноосфери- екологiзаця всiх сфер людського життя, екологiчне мислення, тобто мотивацiя збереження, полiпшення стану природного середовища.


10 клас:

1.1.К.Бер; 1.2.Е.Чаргафф; 1.3.В.Гарвей; 1.4.Д.I.Iвановський;


2.1.Хрестоцвiтi; 2.2Розовi; 2.3.Боби; 2.4.Складноцвiтi;


3.1.Бактерiя клостридiум;3.2.Гриб ахорiон;3.3.Дрiжджовий гриб сiдiум; 3.4.Найпростiше трипаносома;


4.1.-а; 4.2.-в,г; 4.3.-г; 4.4-б;


5.1.Гiпантiй-частина квтiки розових у формi бокалу , результат зростання квiтколожа з основою чашолистикiв, пелюсток, тичинок.

5.2.Органiчна сполука рослинного походження- алкалоiд, мутаген, який використовують для отримання полiплоiдiв шляхом розрушення веретена подiлу.

5.3.Ембрiонiзаця-явище коли ембрiональний перiод подовжуеться завдяки живленню ембiрона ресурсами материнського органiзму або запасними поживними речовинами яйця.

5.4. Екзони-складовi частини (блоки) ДНК еукарiот, якi копiюються в РНК i несуть нформацiю про структуру певних сполук.


6.1.-г; 6.2.-б; 6.3.-в; 6.4.-а;


7.1.г; 7.2.г; 7.3.а; 7.4.-б;


8.Калiй -натрiевий насос- це механiзм, який видаляе йони натiрю з клiтини i вводить туди йони калiю, не даючи вирiвнятись iх концентрацii. На цей процес витрачаеться енергiя АТФ.Концентрацiя йонв калiю всерединi клiтини вища, нiж зовнi ,а йонiв натрiю- навпаки.Завдяки цьому виникае градiент концентрацii, внаслдок якого йони натрiю за допомогою дифузii спрямовуються в клiтину ,а йони калiю-з неi. Це енргетично сприятливе (тобто за градiентом концентрацii)перемiщення полегшуе енергетично несприятливий (протии градiента концентрацii) транспорт низькомолекулярних сполук (глюкози, амiнокислот тощо).


9.1.Кiлькiсть аденiлових нуклеотидiв в данiй ДНК.

8625:345=25

2.По правилу Чаргаффа, А=Т,тобто в данiй молекулi А=Т=25

3.На долю гуанiлових нуклеотидiв приходиться:

69000-(8625х2)=51750.

4.Визначимо сумарну кiльксiть гуанiлових та цитозилових нуклеотидiв у данiй ДНК.

51750:345=150

5.Визначимо вмiст гуанiлових цитозилових нуклеотидiв :

150:2=75

6.Визначимо довжину молекули ДНК:

(25+75)х0,34=34нм

Вiдповiдь: А=Т=25; Г=Ц=75;34нм.


10.В результат мiтозу кiлькiсть хромосом не змiнюеться,залишаючись диплоiдною, а при мейозi зменшуеться вдвiчi i стае гаплоiдною, мiтоз включае один подiл, а мейоз-два.В профазi мейозу утворюються новi комбнацii генiв в результатi кросiнговеру в профазi та незалежного розходження хромосом в анафазi.В анафазi мiтозу розходяться хроматиди, а в анафазi першого подiлу мейозу-гомологiчнi хромосоми. Внаслiдок мiтозу утворюються двi клiтини, а внаслiдок мейозу чотири.


9 клас.

1.1.К.Ландштейнер; 1.2.Мечников; 1.3.А.Флеммiнг; 1.4.Ж.Б.Ламарк;


2.1Скати;2.2.Куницеподiбнi;2.3.Ластоногi;2.4.Комахоiднi;


3.1.-а,б; 3.2.-г; 3.3.-в; 3.4.-а;


4.1.-б; 4.2.-в; 4.3.-г;4.4-а;


5.1.Реабсорбцiя- процес зворотного всмоктування в кров необхiдних органiзму речовин, вiдбуваеться в канальцях нефрона мозковоi речовини нирок.

5.2.Тимозин-гормон тимусу, який впливае на процес дозрiвання лiмфоцитiв.


5.3.Коменсалiзм-форма спiвiснування органiзмiв рiзних видiв, при якому один з них(коменсал)використовуе другого(хазяiна) як середовище iснування, чи живиться залишками його iжi, не спричиняючи йому шкоди.

5.4.Iррадiацiя-можливiсть роповсюдження по всiй центральнiй нервовiй системi процесiв збудження та гальмування,що виникли у вiдповiдних центрах.


6.1-б;6.2-г; 6.3.-в;6.4.-б;


7.1-ферменти; 7.2.-вiтамiни; 7.3.-легеневi артерii; 7.4.-активний i пасивний транспорт;


8.Для аеробних органiзмiв джерелом енергii являеться розпад i окиснення органiчних сполук , своерiдне повiльне горiння, в процесi якого енргiя не тiльки видiляеться у виглядi тепла, а й зберiгаеться у виглядi макроергiчних звязкiв в молекулах АТФ.Необхiдними компонентами цього процесу, на вiдiмну вiд горiня являються ферментнi комплекси.У анаеробних органзмiв( напр. деяких бактерiй, паразитичних червiв) цей процес вiдбуваетья без участi кисню.


9.Жаба - холоднокровна (пойкилотермна) тварина, активна при температурах 4-250С, а кiшка - теплокровна (гомойотермна) тварина мае постiйну температуру тiла бiля 350С. При такому пiдвищеннi температури швидкiсть проведення iмпульсу збiльшуется в 3 рази.


10.Вiдмiнностi: Соматична НС регулюеться свiдомiстю людини,(ii вищi центри знаходяться у корi головного мозку) а вегетативна-нi. Соматична эабезпечуе рухи скелетноi мускулатури (посмугованоi), а вегетативна-роботу внутрiшнiх органiв (гладеньких м’язiв i деяких посмугованих).Соматична мае чутливi волокна, а вегетативна-нi. В соматичнiй до органу вiд ЦНС йде один нейрон, а у вегетативнiй –два,тiло першого нейрона знаходиться в ЦНС, другого –поза неi.Вегетативна подiляеться на симпатичну й парасимпатичну, дiючих протилежно.

Додати документ в свій блог або на сайт


Реклама:

Схожі:

Бiологiя 11 клас. Завдання 1 рiвня iconДокументи
1. /11 клас/11 клас 2008 _стор_я Украхни.doc
2. /11...

Бiологiя 11 клас. Завдання 1 рiвня icon11 клас завдання 1 рівня
Виявив закономiрностi кiлькiсного вмісту залишків азотистих основ у молекулі ДНК

Бiологiя 11 клас. Завдання 1 рiвня iconДержавна служба інтелектуальної власності україни річний технічний звіт з патентно-інформаційної діяльності за 2011 рік
У 2011 році найбільшу кількість заявок подано за такими галузями: “Медицина або ветеринарія; гігієна” – клас мпк а61 (11,8% ); “Органічна...

Бiологiя 11 клас. Завдання 1 рiвня iconЗавдання до контрольної роботи з географії для учнів – членів ман (11 клас). 2011 р
Й рівень складності (обведіть кружечком єдино правильну відповідь) 5 х 3 = 15 балів

Бiологiя 11 клас. Завдання 1 рiвня iconПерелік питань для проведення державної підсумкової атестації з хімії в усній формі. 9 клас
Завдання, позначенні виконують тільки ті учні, які навчаються в класах з поглибленим вивченням хімії

Бiологiя 11 клас. Завдання 1 рiвня iconПерелік питань для проведення державної підсумкової атестації з хімії в усній формі. 9 клас
Завдання, позначенні виконують тільки ті учні, які навчаються в класах з поглибленим вивченням хімії

Бiологiя 11 клас. Завдання 1 рiвня iconДокументи
1. /Витрати розвитку та споживання.doc
2. /Класиф_кац_я...

Бiологiя 11 клас. Завдання 1 рiвня iconСтановище марківського району
Виробництво продукцiї в натуральному виразi це найбiльш точний показник рiвня життя пiдприємства

Бiологiя 11 клас. Завдання 1 рiвня iconВідділ статистики у марківському районі про соціально-економічне
Виробництво продукцiї в натуральному виразi це найбiльш точний показник рiвня життя пiдприємства

Бiологiя 11 клас. Завдання 1 рiвня iconПрограма з хімії
Програмою передбачено вивчення хімії металічних І неметалічних елементів І їхніх сполук (10-й клас) І основних класів органічних...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©govuadocs.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи